Bruk Ctrl og + eller Ctrl og - for å justere tekststørrelsen

Skole, jobb, barnehage og fritidsaktiviteter skaper en hektisk hverdag i mange familier. Det er likevel fullt mulig å samles rundt sunne middager.

Noen dager er det helt greit, og kanskje nødvendig, å gjøre det superenkelt. Godt blir det også, se bare her:

En rask pastarett

Pasta faller alltid i smak hos familiens yngste, og de litt eldre setter helt sikkert pris på at middagen går så raskt som dette:

  • Kok opp pastasaus fra glass, kutt laksen i terninger og varm laksen i sausen i noen få minutter.

  • Samtidig koker du pasta sammen med rotgrønnsaker i en annen panne, og middagen er ferdig på ti minutter.

Fiskesuppe på 1-2-3

Hender det at du kommer hjem uten middagsplaner og åpner kjøleskapet for å se hva du har tilgjengelig. Svaret er enkelt: Suppe! Har du sjømat og et par typer grønnsaker, har du alt du trenger til å lage en smakfull suppe i tre enkle steg:

  • Fres løk og tørre urter eller krydder i en kasserolle. Når løken er myk og blank kutter du dine favorittgrønnsaker og lar dem frese sammen med løken og krydderet noen minutter til.

  • Tilsett buljong, vin, fløte eller annen væske. Kok noen minutter, til grønnsakene er møre.

  • Skjær fisk i terninger, legg den i suppen og gi den et raskt oppkok. Trekk kasserollen av platen og la fisken trekke noen minutter. Smak til med salt og pepper like før servering.

Prøv oppskriften: Lag fiskesuppe på 1-2-3