Hopp til hovedinnhold

Primær navigasjon

Blodsukkeret er lavt, fotballtrening venter og på kjøkkenet har tenåringsbarna herjet før du kommer hjem… Kjent følelse? 3iuka.no gir deg tipsene du trenger for å få en velsmakende og sunn middag raskt på bordet. 

  1. 1

    Tips 1

    Ovnsbakte grønnsaker blir fortere ferdig om du gir dem et raskt oppkok før de skal inn i ovnen. 

    Tips 1
  2. 2

    Tips 2

    Ta ut fryst fisk dagen før. Om du har glemt det, legg fisken i kaldt vann for hurtigere opptining.

    Tips 2
  3. 3

    Tips 3

    Pasta er en middagsfavoritt for mange og perfekt tilbehør til sjømat. Velger du fersk pasta har den en koketid på kun 3-4 minutter. 

    Tips 3
  4. 4

    Tips 4

    Involver de rundt deg i matlagingen. Noen kan dekke bordet og andre kan hakke grønnsaker.

    Tips 4
  5. 5

    Tips 5

    Rotgrønnsaker kan dampes i mikrobølgeovn under plastfolie i noen minutter. Ha i en spiseskje smør for fyldigere smak. Krydre etter eget ønske.

    Tips 5
  6. 6

    Tips 6

    Poteter kokes raskere om du først deler dem i to. Husk lokk på kasserollen.

    Tips 6
  7. 7

    Tips 7

    Fisk kjøpt i aluminiumspakke kan settes rett i ovnen og er ferdig på 15 minutter. Tilsett olje, krydder og raspet sitronskall for den ultimate smaksopplevelsen. 

    Tips 7
  8. 8

    Tips 8

    Å ovnsbake fisk og grønnsaker går raskere i folie enn i ildfast form.

    Tips 8